13
Oct
07

SaLaM HaRi LeBaRaN AiDiLFiTrI

Terdahulunya saya ingin mengucapkan selamat menyambut HARI RAYA AIDIL FITRI kepada semua blogger yang berugama Islam tak kira apa bangsa jua pun.

Rasa sungguh sedih bila Ramadhan telah berlalu, macam sekejap aje  berpuasa… hmmm..hhmm

Di akhir puasa Ramadhan (semalam) tekak ni rasa sakit pula, tulah gara-gara berbuka puasa dengan air sejuk-sejuk ni. Masa bangun pagi aje dah hilang suara dibuatnya, huh macam siaran radio yang terputus-putus bunyinya. Tak boleh nak jerit sikit pun. Alah korang pun pernah kena perkara macam tu kan. Tapi semuanya tu kita kena hadapinyakan.

Kebetulan hari tu belilah asam jawa yang dah siap dihancurkan dalam paket. Apa lagi pagi tu gak selepas sahur buat air asam jawa sendirilah.. (ni petua orang dahulu kala lagi ni tau tak?.. ) Nak buat ‘air nasi yang direndam’ dah tak sempat semalam.

Petang tu masa buka puasa ditempat kerja barulah saya minum. Al-hamdulillah rasa lega sikit tekak ni. Tak cukup air asam jawa tu siap beli ubat ‘decuadin’ lagi. Rasa macam nak demam aje badan ni, belilah ubat panadol yang sengal-sengal badan punya. Satu lagi mata sebelah kanan lak kena ‘ketumbit’.. aduss.. kat dahi lak ada tumbuh jerawat.. Hai ni sah darah ‘kotor’ dah datang nie..

Apa-apa pun saya bersyukur kerana telah dapat menempuh sebulan Ramadhan dengan pelbagai cubaan dan ujian.

Raya ni tak beli baju raya cuma untuk anak-anak aje termasuklah maknya sekali. Buat emak yang dikasihi, ribuan terima kasih kerana membantu dalam ‘membangunkan’ kami bersahur, maklumlah kami ni liat sikit macam bebudak rasanya..

Emak pagi-pagi lagi dah bangun masak dan panaskan makanan untuk makan sahur. Itu memang kebiasaan dia cepat bangun pagi dan menyiapkan makanan baik hari biasa atau bulan puasa ni. Sekali lagi TERIMA KASIH emak..

Buat abah, dihari raya ini ampunkan lah segala dosa anak mu ini, halalkan lah makan dan minum anakanda suami isteri. Pengorbanan mu membesarkan kami sangatlah kami sanjungi dan tetap dikenang sepanjang masa. Diharap abah sihat wal afiat hendaknya.

Masa solat aidil fitri nak baca surah fatihah pun tak leh keluar suara sangat sebab tekak macam dah tersekat-sekat aje. Nampaknya kenalah elakkan dari makan makanan yang berminyak dan berais batu masa beraya ni…(minum air suam ajelah ye..)

Kepada sahabat handai serta rakan taulah tu maaf zahir dan batin kot-kot terkasar bahasa tergurau senda lelebih lak yer..

Bab nak hantar kad raya ni rasanya dah tak aktif lagi kot. Maklumlah sibuk mencari rezeki kerja kadang malam kadang siang..)

Akhir kata “Semoga dilanjutkan usia dan dimurahkan rezeki. Buat anak-anak yang tercinta maafkan ayah ni jika ter kasar bahasa (..biasalah kadang-kadang terjerit-jerit “jangan buat tu, jangan buat ni..)

“Selamat Hari Raya Aidil fitri”


0 Responses to “SaLaM HaRi LeBaRaN AiDiLFiTrI”



  1. Tinggalkan Komen

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s


Oktober 2007
M T W T F S S
    Nov »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Blog Stats

  • 57,254 hits

Mari kongsi ilmu cari duit dan buat wang

Flickr Photos

Trillium Lake Alpine Glow

Chin Scratching Short-eared Owl

Arrow . . .

Arrow - Macro Monday

" Arrow man "

More Photos

Pilihan Kategori

Jom Twitter

ViralHosts.com


%d bloggers like this: