12
Mar
08

“SeLaMaT HaRi LaHiR UnTuK Ku!!”

Salam bahagia buat semua,

12.03.197… adalah satu detik yang lalu telah menjelang kini. Seperti biasa umur pun terus menambah ke setahun. Banyak sungguh perkara yang masih belum saya penuhi dan jalani sepanjang hidup ini.

Namun saya masih tetap bersyukur kehadarat illahi diatas limpah kurnia akal yang waras dan mempunyai tubuh badan yang sihat serta dikurniakan petunjuk hidayah yang berpanjangan.

Perkara yang paling menarik hati saya dalam kehidupan ini iaitu apabila saya telah mempelajari perkara serba sedikit tentang bagimana untuk menghasilkan blog sendiri.

Biasalah orang baru, mesti ada banyak perkara yang perlu dipelajari dalam teknik membina blog ini. Bak kata orang lama; “Kalau tidak dipecahkan ruyung manakan dapat sagunya” , dan sikit demi sedikit akhirnya terbinalah laman blog saya sendiri di http://bardmyblog.blogspot.com.

Yelah walau pun ianya blogger percuma, namun kita hendaklah memanafaatkan apa-apa jua yang diberikan secara ‘PERCUMA’ ini dengan semaksimum yang mungkin.

Selepas saya bina laman blog diatas, saya tertarik pula untuk mencuba membina laman blog mengunakan WordPress.com pula. Ternyata cara yang diberikan adalah mudah dan semua orang boleh membinanya. Seperti mana blogspot.com maka WordPress ini pun diberikan percuma juga kepada sesiapa yang mempunyai e-mail yang boleh digunapakai bagi memastikan pihak WordPress.com atau blogspot.com mengesan pihak yang bertanggungjawab membuat artikel dilaman blog tersebut dan bagi memudahkan kita memberikan maklumbalas e-mail kepada peminat yang ingin dihubungi.

Jika hendak dikira masih ada lagi perkara yang perlu saya pelajari berhubung bagaimana untuk meningkatkan idea dalam menjana pendapatan menerusi bidang internet ini.

Baiklah, sampai disini sahaja untuk saya nukilkan kerana saya kena teruskan kerja-kerja ‘makan gaji’ ketika ini dan semoga bersua dilain masa.

Sekian, terima kasih.

Wasalam.


0 Responses to ““SeLaMaT HaRi LaHiR UnTuK Ku!!””



  1. Tinggalkan Komen

Tinggalkan Jawapan

Mac 2008
M T W T F S S
« Feb   May »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Blog Stats

  • 57,254 hits

Mari kongsi ilmu cari duit dan buat wang

Flickr Photos

Trillium Lake Alpine Glow

Chin Scratching Short-eared Owl

Arrow . . .

Arrow - Macro Monday

" Arrow man "

More Photos

Pilihan Kategori

Jom Twitter

ViralHosts.com


